PZU we współpracy z Policją zainaugurowało kampanię „Mistrzu, zwolnij”, której celem jest zwiększenie bezpieczeństwa kierowców na polskich drogach. Inicjatywa ta jest kontynuacją wcześniejszych działań w zakresie prewencji, które odniosły sukces w przeszłości. Obie instytucje apelują do kierowców o większą rozwagę na drodze, w obliczu niepokojących statystyk dotyczących wypadków. Kampania, która rozpoczęła się 2 września, ma na celu edukację oraz inspirowanie do zmiany niebezpiecznych nawyków związanych z prowadzeniem pojazdów.
W ciągu ostatnich lat liczba wypadków i ofiar śmiertelnych na polskich drogach pozostaje na niepokojąco wysokim poziomie. W 2024 roku Policja odnotowała ponad 21 tysięcy wypadków, około 1 900 ofiar i blisko 25 tysięcy rannych. Takie statystyki dowodzą, że coraz więcej kierowców wciąż ignoruje zasady bezpieczeństwa. W 2024 roku PZU zarejestrowało średnio co minutę zgłoszenie szkody komunikacyjnej, co pokazuje dynamicznie rosnący problem związany z niebezpiecznymi zachowaniami na drodze. Dlatego tak istotne jest, aby popularyzować kulturalne i bezpieczne zachowania wśród kierowców.
Kampania „Mistrzu, zwolnij” obejmuje liczne działania informacyjne, w tym emisję spotów w telewizji oraz rozdawanie milionów naklejek z hasłem promującym ostrożną jazdę. Policjanci podczas kontroli będą wręczać taką naklejkę i ulotki, aby edukować kierowców na temat niebezpieczeństw związanych z nadmierną prędkością. Dodatkowo w Warszawie na drogach będzie jeździć auto, które będzie poruszać się z dozwoloną prędkością, co ma zachęcać do przestrzegania przepisów. Spodziewane są także billboardy informacyjne przy głównych trasach, które przypominają o niebezpieczeństwie w ostatnich kilometrach przed celem podróży.
Źródło: Policja Szczecinek
Oceń: Nowa kampania PZU i Policji: „Mistrzu, zwolnij” na rzecz bezpieczeństwa na drogach
Zobacz Także